پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3210
-
الف
+

شبکه «تی آر تی» ترکیه با مجید مجیدی مصاحبه‌ای را منتشر کرد

به بهانه اکران فیلم سینمایی «محمد رسول الله (ص)» در ترکیه، شبکه «تی آر تی» این کشور با مجید مجیدی گفت‌وگو کرد.

به بهانه اکران فیلم سینمایی «محمد رسول الله (ص)» در ترکیه، شبکه «تی آر تی» این کشور با مجید مجیدی گفت‌وگو کرد.

در این مصاحبه مجیدی ابتدا بر لزوم ارتباط بین سرزمین و هنرمند تاکید کرد و در ادامه درباره توجه ویژه‌اش به دنیای کودکان گفت:  دنیای بچه‌ها و نوجوانان مملو از پاکی و زلالی و شفافی است و معتقدم دنیای کودکان پلی است به دنیای بزرگسال. زلالی کودکان می‌تواند تأثیر بسزایی در دنیای بزرگسالان که احیاناً با آلودگی‌ها و غیرشفافیت آغشته شده داشته باشد. من برای ارائه تصویر پاک و بی‌آلایش از زندگی و پیرامون آن دنیای کودکان را انتخاب می‌کنم اما به‌دنبال القاء به دنیای بزرگتر‌ها هستم.

او همچنین درباره انتخاب دوره کودکی و نوجوانی حضرت محمد (ص) برای فیلمش افزود: من برای ساخت فیلم حضرت محمد(ص) خیلی مطالعه کردم و بعد از پژوهش‌های فراوان، دوران کودکی نبی مکرم اسلام(ص) را انتخاب کردم، چرا که این دوران کمترین اختلاف را در منابع فرق مختلف اسلامی داشت. من با ساخت این فیلم به‌دنبال تقویت وحدت امت اسلامی بودم.

مجیدی در ادامه این مصاحبه از شناخت دنیای غرب از اسلام سخن به میان آورد و گفت: متأسفانه دنیای غرب با اسلام حقیقی بسیار بیگانه است. مردم جوامع غربی مقصر نیستند چون دولت‌ها و جریانات حاکم بر جوامع غربی نه‌تنها تصویر درستی از اسلام را ارائه نمی‌دهند بلکه تصویرسازی وارونه و خلاف واقع را ترویج می‌کنند. غربی‌ها با ارائه و طراحی پروژه اسلام هراسی جوامع خویش را به تغافل وادار می‌کنند و با استفاده از این پروژه مقابله با اسلام را در دستور خود دارند؛ به همین خاطر مردم جوامع غربی با اسلام واقعی فاصله داشته و‌ شناختی واقعی از اسلام ندارند.

آنها تنها چیزی که از اسلام می‌دانند خشونت و کشتار و خونریزی است که اتفاقاً مسبب آن خود غربی‌ها هستند. غربی‌ها اسلام را مساوی با رادیکالیسم معرفی می‌کنند که تصویری بسیار غیرواقعی است. داعش اسلامی است که غربی‌ها سعی در القای آن به جهان غرب و سایر جوامع دارند، در حالی که داعش و وهابیت و گروه‌های تکفیری هیچ نسبتی با اسلام ندارند. داعش اسلام را به سرقت برده است. اسلام دین محبت، رحمت، برادری و صلح و دوستی است و وجود نبی مکرم اسلام(ص) بهترین الگوی این اسلام است.

وی همچنین درباره حرام اعلام شدن فیلمش در عربستان نیز چنین موضع‌گیری کرد: متأسفانه فیلم حضرت محمد(ص) در عربستان سعودی و مصر از سوی برخی از مفتی‌های تندرو حرام اعلام شده است، این به‌دلیل تعصبات غیرمنطقی است. آنها بدون مشاهده فیلم حکم بر حرام بودن آن دادند و من از آن مفتی‌ها خواستم اول فیلم را ببینند و بعد فتوا بدهند اما قبول نکردند. فیلم من دومین فیلم در خصوص پیامبر اعظم است اما در غرب ۲۰۰ فیلم در خصوص حضرت عیسی(ع) و ۱۵۰ فیلم در مورد حضرت موسی(ع) و ۴۲ فیلم در خصوص زندگانی بودا ساخته شده است. دنیای اسلام در معرفی پیامبر خاتم از طریق دنیای رسانه کم‌کاری کرده است.

تلاش برای اتحاد مسلمین و تقویت وحدت امت اسلامی در سایه نبی مکرم اسلام(ص) و ارائه تصویر درست از اسلام و مقابله با تصویر سازی غلطی که وهابیت و گروه‌هایی همچون داعش از اسلام دارند، از اهداف اصلی من برای ساختن این فیلم بود.

ب س /س م

نظر شما
ارسال نظر